TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Dział Studencki

Studenckie koła naukowe tworzą innowacje

Aktualnie realizowane projekty

Politechnika Wrocławska otrzymała dofinansowanie ze środków z budżetu państwa w ramach programu Ministra Nauki „Studenckie koła naukowe tworzą innowacje” na realizację następujących projektów:

Nazwa zadania Wartość finansowania zadania Całkowita wartość zadania Krótki opis zadania Data podpisania umowy o finansowanie zadania
Komponenty motocykla elektrycznego moto3 70 000 zł 70 000 zł Celem projektu jest stworzenie najważniejszych podzespołów do następnego motocykla elektrycznego na najbliższe mistrzostwa świata MotoStudent 2024/2025. Motocykl gabarytami będzie zbliżony do klasy Moto3 i będzie on stworzony do profesjonalnej jazdy torowej. Zawody odbędą się w Hiszpanii na torze Ciudad del Motor de Aragon. 24/05/2024
Platforma testowa ewaluacji chwytaków z aktywnym zaplątaniem do zastosowań w warunkach kosmicznych 70 000 zł 70 000 zł Przedmiotem projektu jest rozwój, budowa oraz walidacja konstrukcji chwytaków z aktywnym zaplątaniem (eng. Active entanglement soft-robotics gripper), obejmuje on również stworzenie odpowiedniego zestawu czujników – platformy testowej – do walidacji zastosowania tego typu chwytaków w różnych warunkach (docelowo walidacja miałaby się odbywać w warunkach zbliżonych do warunków kosmicznych – mikro grawitacja oraz bardzo niska gęstość powietrza). 24/05/2024
Innowacyjne kompozytowe struktury bezpieczeństwa na system wysokiego napięcia w bolidzie elektrycznym klasy Formula Student 70 000 zł 70 000 zł Celem projektu jest zaprojektowanie, wykonanie oraz walidacja kompozytowych struktur bezpieczeństwa na system wysokiego napięcia do elektrycznego bolidu wyścigowego klasy Formula Student. Podczas realizacji projektu, członkowie zespołu poszerzą swoją wiedzę z zakresu technologii kompozytowych oraz projektowania struktur bezpieczeństwa. Zdobędą również umiejętności konstruktorskie, takie jak modelowanie 3D, tworzenie rysunków technicznych oraz dokumentacji technicznej, przygotowania testów wytrzymałościowych oraz obliczania naprężeń metodą elementów skończonych. 24/05/2024
Wysokoefektywny system zasilania wysokim napięciem bolidu elektrycznego klasy Formula Student 70 000 zł 70 000 zł Nadrzędnym celem jest stworzenie zaawansowanego i efektywnego systemu zasilania elektrycznego, który będzie stanowić kluczowy element elektrycznego bolidu z systemami jazdy autonomicznej klasy Formula Student. To co wyróżnia ten projekt na tle poprzednich systemów zasilania, których używał Zespół to autorski system zarządzania, wiązka elektryczna w standardzie motorsportowym oraz zwiększenie bezpieczeństwa. 27/05/2024
Prace badawczo-rozwojowe nad opracowaniem elektrycznego układu trakcyjnego w bolidzie klasy Formula Student 70 000 zł 70 000 zł Przedmiotem projektu jest przeprowadzenie prac badawczo-rozwojowych nad opracowaniem elektrycznego układu trakcyjnego, gotowego do zaimplementowania w bolidzie klasy Formula Student, w tym zaprojektowanie optymalnych algorytmów sterowania silnikami, które zostaną przetestowane w warunkach symulacyjnych, na hamowni silnikowej oraz w trakcie rzeczywistej jazdy. Zestaw dwóch silników z falownikiem daje możliwość sterowania dynamiką pojazdu za pomocą kontroli trakcji oraz różnicowania momentu obrotowego. Dodatkowo, stworzony zostanie algorytm odzyskiwania energii w trakcie jazdy manualnej i autonomicznej, co zwiększy dokładność i wydajność sterowania. 28/05/2024
Budowa antropomorficznego manipulatora robotycznego z możliwością sterowania teleoperacyjnego 69 700 zł 69 700 zł Projekt zakłada zaprojektowanie i zbudowanie modularnego manipulatora robotycznego o 6 stopniach swobody, który zostanie zastosowany w najnowszej generacji łazika marsjańskiego Scorpio. Projekt doskonali precyzję poprzez system zaawansowanych przekładni, które pozwalają zachować wymaganą dokładność, przy jednoczesnym zachowaniu niskiej masy własnej. 28/05/2024
Politechnika Wrocławska © 2024